måndag 16 december 2019

Av sex nystan garn

 Jag köpte sex nystan Alpe hos Garntorget, Östersund. Fyra grå, ett rött och ett orange. Tanken var att jag skulle lägga till fler mönsterfärger och sticka Skyskrapa, mönster från Järbo. Nu tänkte jag om och stickade ränder i stället, stickor 4 mm hela vägen, en snutt rosa garn fick bli en rand nedanför de röda smala ränderna. Garnet räckte och kvar blev tre små nystan, som får bli
vantar  till samma gosse, som är sex år! Toppen på vantarna får bli blå av annat restgarn från min burk med smånystan. Enkel och praktisk vante från boken Varmt och Stickat, av Eva Trotzig och  Erika Åberg.
Jag har flera sådana själv och det är en perfekt modell när man har handspunnet garn inte minst. Med stickor 3 mm blir de lagom varma och smidiga. Går fort att sticka också.

3 kommentarer:

Anja sa...

Så härligt färgglad tröja! Hoppas nu att jag lyckats få tillbaka min identitet :-).

Anja sa...

Yes! I´m back!

fale artut sa...

Välkommen tillbaka!
Vad har hänt?