söndag 4 april 2021

Glad Påsk, en äntligen färdig Aftur och Mera Ull åt Folket

Påsk med blommor från dotra och hönsfamilj
Min Aftur är färdig! Tvättat och alla trådar fästa. I ullgarn från Värmlandsfåren, en del är handspunnet, förutom det vita som är LettLopi som jag fått av en f.d. granne. Mönstret framgår inte lika tydligt när jag har använt så mycket av naturfärgerna, det blå och gröna har jag färgat före spinning. Om det blir fler så skall jag inte göra sista intagningarna vid halsen, jag tyckte att det blev lite trångt.
Nedklippt ullväv, med olika inslag. Den mörkare har inslag av melerat alpackagarn, den andra har grövre inslag av garn från fåren. Jag har delat upp det i två längder, zig-zagat noga, och tvättar den i ull-program med ulltvättmedel. Så får jag se hur jag monterar ihop det, beroende på hur det krymper och tar sig ut. Jag tänkte att man kan ha dem som sittfiltar ute. Varpen var ganska smal, knappt 3 decimeter, av lite strävare ullgarn från Estland.
 

Inga kommentarer: