onsdag 4 mars 2015

Det brinner i en soluppgång

 Så sjunger han, Gösta Linderholm. Och i vårt fönster brinner det, av soluppgången.

En rak sjal, eller halsduk, av mjukt sockgarn och Bling. Hastigt fotat innan leverans.

Färgerna stämmer bäst på denna bild, men blinget syns ju inte så bra. Det blänker rätt ordentligt kan jag säga. Som en stjärnhimmel. Nu är inte bling-garn min starka sida, man behöver inte ha det över hela halsduken som i detta fall. Som effekt kan det vara roligt någon gång, men jag undrar hur det håller sig i längden....... Ren ull håller sig fint länge! Hoppas att den nya ägaren blev nöjd i vart fall.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Härligt med soluppgången som reflekteras i fönstret!
I höstas föll jag pladask för ett bling-bling-garn. Väldigt otypiskt för mig....men så blev det!

AnJa sa...

Han har skrivit många fina texter han. I dag visar sig solen här för första gången på evigheter och det verkar inte blåsa storm heller. Den halsduken ser så mjuk och fin ut!

fale artut sa...

Efter ett bad i lite ulltvättmedel och en rejäl rullning i badlakan, utslätning med lätt och varm hand, så blev den inte alls så dum! Det är bra att göra lite oväntade saker ibland!!