tisdag 10 september 2019

Huvvaligen så UNDERBART! DUNDERKLUMPEN i mitt hjärta!

I Döda fallet finns en vridläktare och där har man spelat Dunderklumpen i två somrar. Biljetterna var svårfångade. Ena dottern var snabb och fick tag på två. Jag blev så sugen att jag köpte av av fyra biljetter som var kvar, inte på samma bänk förstås. Barnbarnet som skulle följa med fick förhinder och åkte till Norge, andra dottern skulle hastigt och lustigt  komma på visit och barnbiljetten konverterades till vuxenbiljett så jag åkte med de två döttrarna och såg på DUNDERKLUMPEN. Ibland finns det en mening med allt. Min biljett var på raden bakom och jag skiftade plats så att jag satt i flock med döttrarna.
Man fick inte ta kort under föreställningen men jag har fått lov att använda korten från ÖP:s Karin Jonsson. Mikael Rahm spelar Enöga.
Det var en magisk kväll, föreställningen var helt underbar och de som letat sig dit kunde sin Dunderklump och följde med i alla skeenden. Här fanns alla varianter av nöjd publik, fantastiskt!
Det var en sagolik tur, för nu meddelas att det inte blir något fler uppsättning.
Runt om fanns rekvisita av skilda slag, av allt möjligt, ett gigantiskt arbete.
Jonas Jonsson spelar En Dum En och sjöng så man skulle ha kunnat lyssna hela natten, han var verkligen rätt man på rätt plats.


Jag är evigt tacksam för denna kväll! På vägen dit regnade det, vi hade regnjackor och fika med oss. Det blir fuktigt att sitta utomhus utan tak i flera timmar. Väl på plats avtog regnet, och vi fick en underbar kväll tillsammans, på torra bänkar, i gott sällskap.
Mycket inspirerande på många vis!
Hos Thomas Hedengran, Dunderklumpen själv, kan man se en filmsnutt.
Thomas Hedengran
Inte blev det sämre av att Sven Wollter läste texter.
Magiskt! Helt enkelt!

1 kommentar:

AnJa sa...

Vilken rolig kväll för er! Sången känner jag igen men Dunderklumpen är jag helt novis på. Undrar var jag har hållit till?