torsdag 9 april 2020

Glad Påsk! och Påskkärringen Henrietta


En lugn och skön Påsk med blandat och brukbart innehåll önskar jag er alla.
 På grund av att man inte skall resa mer än nödvändigt tog Påskkärringen Henrietta en liten sväng till Grannens. Hon har rejäla skor för det behövs i det varierande vädret, kaffepannan är naturligtvis med. Mössan har jag stickat för länge sedan, halsduken har pappa haft, skjortan har yngste sonen haft när han turnerade med dansgrupp i sin tidiga ungdom, förklädet har någon av barnen sytt på slöjden, skorna har jag fått av en av mina bröder, byxorna har jag haft, bältet är mannens, håret är flätade efsingar från en mattväv, huvudet är en trasig boll från ladugårdsbotten, (som är ovanpå ladugården,) och "kroppen" är en skapelse i trä som fanns i ladugården. Kastrullen fanns i det rivna huset, kaffepannan är från vårt numera sålda fritidshus i Västjämtland, cykeln kommer från en gård i en "grannby"som numera ägs av mannens C. Jag tycker att den är UNDERBAR men då han har en mindre utvecklad smak för design donerade han den till mig. Gratis och franko.
Glad Påsk!
Fredag. 121 personer med konstaterad smitta i Jämtland.
Lördag: 128
Söndag: 130

3 kommentarer:

KataM sa...

Glad påsk!

Tänk att påskkärringarna anammat modern teknik och övergått från kvast till cykel. Det hade jag ingen aaaning om. ;-)

fale artut sa...

Det är ju så mycket nytänk nu för tiden! Cykeln är lätt att tvätta av också, om man jämför med en kvast...

KataM sa...

Jo, det är sant. Men man kan inte använda den att sopa med, det är en klar nackdel.