måndag 17 juli 2023

Hallon i stickningen, Solveig från Yll o tyll



 Solveig från Yll o tyll, i garner från lagret.

Två nystan hallonfärgad alpacka från Drops, tre nystan ceriserosa alpacka från Ilo yarn, de stickas med en tråd så länge nystanen räcker med en tråd i sjalgarn, Mohair Merino lace, färg Roses, 900 meter.

Stickor 3,5 och 4,0 mm


Rött är svårfångat på bild! Skall bli en luftig liten tröja, den har kort ärm i beskrivningen, kan ju hända att man ändrar på det. Tänkt att värma sig med i snålblåsten eller en lite kylig afton.

4 kommentarer:

Anja sa...

Vilken härlig färgskala! Jag har kommit så långt i mina blivande stickprojekt att jag har börjat leta fram alla lådor med garn. Inser att jag nog börjar med att sälja av en del av lagret :-). Ha det fint! Tänker ofta att jag ska maila dig och en vacker dag räcker tiden till! Kram!

fale artut sa...

Ja det är lite skönt att sortera ur och behålla det som känns mest i hjärta o hjärna
Dagarna flyger iväg, verkar vara raketbränsle i alla klockor

Cecilia sa...

Trevlig stickning!
Måste berätta, jag köpte tre vävstolar i en smäll och lite obesedda och när dwn tredje kom in visade det sig att det var en John A Thulin. Googlade och hamnade hos dig! Har du fått reda på mer om vävstolen, sedan 2015?

fale artut sa...

Inte mer än jag skrev då.
Det är bara två skaft på min lilla men den är så trevlig och följer med ut när det är väder. Jag gillar tuskaft, man får tänka material och styrka. Mindre teknik.
Kul med vävstolar!