tisdag 7 oktober 2014

Tomtar på Torpet

 Inuti "halvväggen" som var i hallen fanns det ett gammalt julpapper. Jag visste väl att det fanns Tomtar på Torpet! Det sötaste papperet jag har sett på länge!
Oemotståndlig Tomte, med vinterträd i vitt och blått, precis som det kan vara en kall decembernatt.
 Nu har det blivit ett Ull-center av halvväggen. Hyllor och "skivan" ovanpå är rester av hallens trägolv.
Två "lönnfack" finns, då det var långt ned till golvet i de två bortre avdelningarna. Tillsågade trälister som håller fast den rutiga linoleummattan.

De två kardmaskinerna får lätt plats, och naturligtvis är måtten anpassade för just detta. En liten början har det blivit, mycket ulleri på liten yta skall det bli när jag är klar! Tack Mannen, det var en superb idé!

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Nytryckte de det papperet så skulle jag köpa direkt! Den tomten såg inte amerikansk ut.
Omtänksam och händig man! Perfekt att ha ullgrejorna samlade. En plats för var sak och var sak på sin plats!

AnJa sa...

Såååå himla fint det blir! Och kan du inte göra tomtepapperet som orginal till nytt papper eller tyg? Kan man göra det? Det vore ju bara himla fint!

fale artut sa...

Ja det vore himla fint!
Får se vad jag kan hitta på.....
Jättefint är det i vart fall!!