lördag 8 september 2018

Frihet, Kvinnors rätt, Allas rätt och Lika värde

Det är en stor dag. En viktig dag.
Jag har tänkt mycket på det här med Kvinnors rätt, och att alla är lika värda. Medmänsklighet och Moder Jord.
Så många har kämpat före oss, för vår rätt, att vi har lika mycket att säga till om och har lika värde.
Med vår röst har vi en del att säga till om. Det skall vi ta vara på.
Jag har försökt lyssna på rösterna hos de som vi skall välja7 har att välja på..
Inte bara orden, utan passionen och hjärtat.
Ha en fin Valdag.

3 kommentarer:

AnJa sa...

Som alltid kloka Fina Fale!

Cecilia sa...

Jag såg inte valvakan och stannar lite i en vänlig värld medan jag äter frukost innan jag tar reda på hur valet gick. Tänker att de demokratiska partierna borde kunna hitta ta bra sätt att samarbeta.

fale artut sa...

Ja, det är väl det man hoppas på.