onsdag 19 december 2018

Välgödd hackspett och mera återbruk åt folket, gamla påslakan!

 Nog ser den ganska rund ut, hackspetten?
Tar nötter och stoppar in dem i trädet en bit upp, där går den bananas och hämtar en till...…..
Trevlig utsikt från köksfönstret.
 En sliten och lite vass korgstol behöver ett täcke. Av en fleecefilt, en bit av ett gammalt påslakan och en begagnad gardin …. Påslakanet är från Almedahls, 70.tal.
 kan man....
 sy sig....
en dubbelsidig filt att lägga över den, så lever alla delarna lite längre.

3 kommentarer:

KataM sa...

Det mörka tyget är helt ljuvligt. Särskilt tycker jag om linneorna, smålänning av blodet som jag är. :-)

Hackspettar är fina, satt och tittade på en med kikare en eftermiddag för ett tag sedan. Men det är sällan den kommer så nära att jag har chansen att fota den.

fale artut sa...

Jag håller helt med! Fast jag är från Jämtland!

AnJa sa...

Och så mysigt att sy plädar m.m. av något man vet varit med länge. Här har vi ett gäng skogsskiror i år som kalasar på småfåglarnas frön. Och en ekorre som gärna tömmer ett helt nät med nötter på en dag. Sist vi lade ut grissvål flög skogsskirorna omkring med stora bitar i näbben och slogs om härligheten.