onsdag 26 februari 2020

Praktiska saker är skönt!

 Små handdukar behövs ofta och ett mjukt bomullsgarn med fröskal blev både en liten randig handduk, och en lite större enfärgad, stickor nr 3, mestadels dubbel mosstickning, två räta maskor i varje sida hela vägen och några rätstickade varv i början och slutet, mjukt och lätt att tvätta för hand, torkar fort!
Kakan är en zucchinikaka med choklad, zucchinin har växt bra........ Nej, den kom från frysen, riven, blev OK som kaka.
 Mera restgarner hittade jag, grytlappar är aldrig fel att hitta! Perfekt stickning när man ser på skidåkning och skidskytte! Dubbelt garn, rätstickning och stickor tre mm.
 REDA-kub eller vad det heter, som släppte färg så det sprutade runt köket. Man kan ju undra varför man inte kom på den ljusblå idén att skrapa och måla den i somras???????? Tre lådor fanns att skrapa och måla!

 Pelargonerna har blivit en skugga av sitt forna jag, och många skott blev det. De är placerade i kuber, för att rota sig lätt. Kändes praktiskt just nu. Rosenskäran är sådd, chilin och paprikan också, några tobaksblommor i vitt, purjolök, några dahlior,
och de pyttesmå lobeliorna. Några tomater som skall vara inne i fönstren är också sådda. Törnrosas kjortel har skolats om och står i ett ljust fönster. Extra ljus behövs än så länge. Två sorters äggplanta finns också i de återbrukade krukorna som jag fyndade när jag och äldsta dottern var på planteringsrunda......!

1 kommentar:

AnJa sa...

Å så härligt att se dina fina frösådder! Själv har jag lyckats få ner 3 gurkfrön som alla kom upp på bara 4 dagar. Energin saknas men jag hoppas att den kommer med ljuset.