söndag 20 mars 2016

Mångsidigt och användbart

 En fin burk, väl använd, lite skeven, om man säger så. Men färgerna var så vackra att den fick följa med hem. Kaffe har det varit i den. Visst var det roligare förpackningar förr, och vilken plåt det är i den!
 På undersidan har den verkligen spår efter användning! Jag tror att någon har använt den som trumma. Nu innehåller den sorterade garner för blivande projekt.
 Oh, vilken FIN hink, sade jag till mannen. Hinken stod utanför loppisen, som ett tecken! Mannen såg inte alls övertygad ut. Men det stoppade inte mig, den blir bra att bära saker i, nu, när det snart är VÅR. Den har ett litet, litet hål men är nyskurad med Svinto och så fin med sitt handtag i trä. Någon som vet var de Stora paketen med Svinto har tagit vägen??
Gjutjärnsgryta på tre små fötter, med en kärv emalj på insidan. Så trevlig. Jag är SÅ nöjd med mina fynd, och att jag inte gav efter för mannens tvivlande blickar.
På odlingsfronten går det framåt. Jag spar glasspinnar som jag skriver namn på. Jag lär väl virra till det men det blir ju mer spännande så.....

3 kommentarer:

frisky frog sa...

Finfina fynd, särskilt burken med den vackra rosen. =)

Cecilia sa...

Jag älskar alla plåtburkar men det var bättre kvalitet och finare mönster förr! Fina fynd du gjort!

AnJa sa...

Din Gubbe har en hel del att lära sig! Du har ju gjort fantastiska fynd!