söndag 10 december 2017

Andra advent!


 Vilken andra advent! I morse fanns det ett ägg i hönshuset, det allra första!  Så trevligt! Beigefärgat, och alldeles underbart. Väldigt gott också!
 I den gamla ladugården som skall bli något annat finns en byrå. Två av lådorna satt fast och gick inte att få upp utan våld. När de då blev skadade fick de följa med hem och få lite ompyssling. Så tog vi lite Fulgentin och putsade upp dem. De ser ut att vara gjorda i björk och har en del skrivna på ett bakstycke, och 12 står det lite här och var i blyerts. De två små lådorna som suttit i bredd fick komma tillbaka i byrån och de två under lågorna som går över hela bredden fick följa med hem för en städning och putsning.

 De är hela och fina för övrigt.
 På motsvarande område på "stativet" finns en typ av bygel i metall som passar precis här.
 Limmat och stadigt, riktigt trä.
 Det kan hända att byrån har stått i det gamla huset förut för det följde med en del inventarier vid något tidigare köp har vi förstått.
 Handtag i trä, och byrå är målad i brunt.
Glänsande björk, visst måste det vara det?
Så har skärmen till datorn börjat protestera efter mer än 10 år i tjänst.
Suck. Och datorn börjar närma sig 8 så det får kanske bli en investering. Och det är svårt att välja, och trist när man skall få allt att fungera. Det finns för mycket att välja på, och svårt att få några klara råd och dåd. jag är inte se helt begeistrad i bärbara, jag vill ha skärmen högre upp, men då kan man sätta den högre och ha ett löst tangentbord, fick jag höra, och då blev det svårare igen.
Ha en fin advent! 

1 kommentar:

KataM sa...

Härligt med egna ägg!

Jag håller med om att det ser ut som björk. Jag är dålig på träslag, men jag har en möbel i björk, så det känner jag igen.

Trist med datorn. Jag tycker också att det är svårt, och drar mig in i det längsta för att byta. Är så tacksam så länge den beter sig som den ska.