torsdag 14 december 2017

Skafferistädning

 Min mamma städade alltid skafferiet till jul, och klagade sedan på att hon inte kunde hitta något. Något hyllpapper fanns inte där, men bra saker att laga mat med, och gamla trevliga burkar. Här har jag gått vidare i samma anda, hyllorna plockas av och torkas, och så blir det nytt papper på. Svensktillverkat i blått och vitt rutigt.
 Ah, jag har inte lärt mig hur man snor bilden på NYDATOR.......
 Hyllremsor på de övre hyllorna. Hela gårdagen tillbringade jag i skafferiet, och visst blev det fint!
Datorn kom fort efter beställning och nu i kväll har vi tryckt in kablar och fått igång en del av "verksamheten".

5 kommentarer:

KataM sa...

Det där blev jättefint! Det är så snyggt med hyllpapper och hyllremsor

I mitt 70-talskök finns inget skafferi, tråkigt nog. Och skåpen ovanför kylen och frysen som är tänkta för torrvaror sitter för högt för korta mig. Så jag får använde de vanliga köksskåpen i stället.

Cecilia sa...

Walk-in-closet är försäljningsargument för länheter numera, eller klädkammare, som jag säger. Men ett riktigt skafferi är inte ofta man ser! Så fint och så rätt! I vår lägenhet var det skafferii två skåp tills de renoverade. Och så har vi "syltkällare" men där är numera för varmt...
Bra gjort av er att komma igång med datorn. Och städa fint i skafferiet.

solängel sa...

Åh, ett walk in-skafferi står högt upp på min önskelista... och en jordkällare.

AnJa sa...

Vilken underbar walk-in-skafferi :-). Vi har ett stort skafferi med djupa hyllor men inte som man kan gå in i. Allt försvinner långt bak och så köper man nytt för man tror det är slut. Jag har en idé om att förvandla det, städskåpet och en bit av ena hörnet i köket till ett bättre skafferi men har inte lyckats övertala gubben min ännu... Och så härligt med hyllpapper och remsor! Lyckliga du! Men jag är väldigt glad över vår matkällare som man går ned i genom en lucka i köksgolvet. Med hjälp av en frostvakt håller sig allt väldigt bra där nere.

fale artut sa...

Ja, och inte skall man städa skafferiet för man hittar ingenting... Men så fint det blev. Jordkällare är super!