fredag 15 mars 2019

Äkta vara

 En morgon när vi vaknar är hela världen vit, för jisses som det har snöat!
Men det var ju inte det jag skulle berätta.
 En morgon när vi vaknar ligger det ett gigantiskt älghorn på vår bro.
?????????????
Jag kom på hur det eventuells skulle kunna hänga ihop, måste slå en pling till ena dotra
Hon skrattade gott, det visade sig att hennes bror varit förbi i arla morgonstund och avlämnat detta för vidare transport.

 Det här är Äkta Vara, från de jämtländska skogarna, tungt som attan, 100 cm brett och 70 cm högt.
 Mera Äkta Vara är det i nystan av ullgarn, det skall bli..
Lovikkavantar! Mera Ull Åt Folket!
Och skidskyttet har varit SÅ spännande att se på, fantastiska tävlingar! Men vilket jobb för arrangörerna och vilket jobb för de aktiva med allt VÄDER som vi har i Jämtland.

2 kommentarer:

AnJa sa...

Inte ofta man varit med om ett älghorn på bron... Närmare bestämt aldrig :-). Jag väntar på att lusten att "leka" med ull ska återvända. En vacker dag.. Vi har väldigt mycket väder häruppe åxå nu. Det snöar och snöar och snöar och ska tydligen fortsätta 3 dagar till. Skönt då att kunna sätta sig och se skidskytte. Ha en fin helg!

KataM sa...

Nu gav du mig en flashback till barndomen när vi var uppåt landet och hittade ett renhorn. Rätt gammalt och lite skruttigt, om jag minns rätt. Jag var precis i den där åldern då sånt var jättespännande, så jag tog med det hem. Vet inte hur förtjusta mina föräldrar var egentligen, men de lät mig i alla fall hållas. De var alltid kloka nog att uppmuntra min nyfikenhet.

Vackra vantar, härliga himmelsblå färger.