lördag 6 april 2019

Idag snö, igår tö

 Oj, som det snöar! Klass 1 varning utfärdad för östra delarna av vårt län. Där bor jag!
Bofinken har kommit, koltrasten likaså.

 Fåglarna äter energiskt och det var ju tur att vi lade ut mera mat igår.
 Igår sken solen, och även om det inte var så jättevarmt var det ändå en bra dag att förbereda lite i en odlingslåda. Den har jag fått av ena dottern som flyttat söderut, till Härliga Härjedalen. Den har fått byggplast på insidan, så håller den bättre. I botten mot gruset är det flera lager tjock wellpapp, så är det spån, hö och hönskluttat eftersom jag hade storstädning i hönshuset igår. Varvat med jord ur påse, ICAs planteringsjord, påsen var trasig så den har legat i lådan intill sedan i höstas. Spån och hö är torrt, för att få något att hända behöver man fukt och därför har jag öst snö mellan lagren också.

 Överst ett tjockare lager jord. Och mera SNÖ! Här blir det nog tomater längre fram, men innan dess kanske det kommer lite plantor av kål eller så.
Våriga sockfötter är fint att förädla de gamla skaften med. Opal Cotton, 56 maskor, stickor 2,5 mm.
Jag använder gärna handstickade sockar som vanliga sockar, jag tycker att det är himla svårt att hitta sockar som är sköna och som håller mer än tre dagar.

1 kommentar:

AnJa sa...

Ja vad säger man??? Aprilväder!