onsdag 3 april 2019

Stickprat

 Köpstopp och Köpstopp, ibland väljer jag att göra en kulturgärning. Bra för mig som får glädjen att läsa och inspireras och bra för Kerstin Jönsson som har lagt ned så mycket jobb. Väl använda pengar, bra för många, länge!
Det här är en trevlig läsning! Jag har läst väldigt lite på sistone, mest en massa om färg, skåp och vitvaror, inte så mycket för lusten och själen. Den här kom på rätt dag, hem i postlådan, och jag har även en signatur! Det kändes vilsamt att lägga ögonen i boken och liksom komma hem till stickning och stickprat. Det kändes trösterikt också för det är gamla kunskaper, blandat med nya, funderingar om hur saker och ting förändras, för att de måste eller för att man helt enkelt vill.
 Här är en beskrivning som passar bra då jag spinner garn själv och gärna har något om halsen nu och då. Bra presenter också.
 Det här är en sån bok som inte är bara för nu, utan räcker länge. Om hur man genom att använda det man kan fixar en egen sak som man behöver, utan att hysteriskt leta beskrivningar. Lita på sig själv och sina kreativa sidor. Om det vore mera så att det som skapas, skapas av ett behov som finns, och inte för att skapa behov, som jag tycker att det är i många fall, så skulle livet kanske vara lite enklare.

Jag får inte betalt för att skriva detta. Men böcker behövs. De är som vänner. I både glädje och sorg.
En sådan dag är det i dag, glädje, och sorg.
Men boken kom med glädje!
Utgiven på ARIADNE
www.ariadneantik.com
Mera Stickning Åt Folket.

2 kommentarer:

KataM sa...

Tack för tipset, det verkar vara en bok i min smak. Har lämnat ett inköpsförslag till biblioteket, och hoppas på det bästa.

AnJa sa...

Ser ut som en fin bok! Ska hålla upp ögonen efter den.