onsdag 5 augusti 2020

Händelser i kök, och en ny vän

 Det är ju här det händer! I köket! Små bitar av tyg skärs till mindre bitar, i många storlekar för att använda så mycket som möjligt av tyget. Det tar en väldig plats, och jag brer ut mig, och mat får intagas någon annanstans, men det är ju UUUnderbart att vara flexibel! När det inte skärs så "bråschlar" jag ihop det hela i en mindre hög på ena kanten av bordet, och då går det att intaga både det ena och det andra vid bordet. Jag är ju ingen ockupant!
 Jag har också funderat länge och väl på en annan symaskin, och efter två veckors väntan kom den, en
Så nu läser jag bruksanvisning, fram och baklänges, och provsyr, jag fick ett jättebra pris och en väldig mängd tillbehör så jag har mycket att utforska. Stort bord följde också med. DVDn fungerar inte i min dator så jag har kikat lite på nätet, som ju är en tillgång många gånger faktiskt! Där har jag också kikat när jag skulle välja maskin, man kan få lite beslutsångest av all information!
Jag gillar skarpt de två vreden som ändrar stygnbredd och längd. Det är fler saker jag gillar, mer om det en annan gång. Jag försökte fokusera på det jag tycker är viktigt.
Det är alltid lite agasamt att starta upp nya och dyra saker, har jag valt rätt?, men roligt att lära känna sin nya maskin.


Inga kommentarer: