torsdag 28 mars 2013

Festkläder för Blåkulla

 Inspirerad av Ulrika , som visar en vacker Hälsningegård,tog jag fram lite Festkläder från en svunnen tid. Nu var det väl inte festkläder då, men visst hirar det lite i magen, om man flyger däruppe på kvasten, iförd dessa vackra plagg?
 Vacker brodyr och pärlemoknappar, starkt ihopsydd med små, små stygn. Inga sömmar som går upp här inte. De är inte sydda för H & M......
 Benkläderna har vacker brodyr på bensluten, men lite dragiga i grenen... Får nog ta Woolpower-kalsongerna under. Hur piffigt det är vet jag inte, men nu är ju Blåkulla inget för svärmerier.... Min snuskiga fantasi i undrar varför det är så glest med knappar fram...........!! Det skulle väl gå fort om man behövde gå på pottan kanske........? Någon som vet?
 Stråveck minsann! Detta hade jag, alltså blusen och benkläderna, på mig för massor av år sedan när jag var Tomtemor, på dagis. Plus en röd stickad väst som jag fick låna av äldsta dottern.
Till kvällningen blir det väl en särk á la Rönnerdal! Så man kan svänga sina lurviga innan man somnar! isydda kilar nedtill för svängrum, eller är det förberett för smärmeri á la Jämtland? Då får man nog ha lite kläder för det är kallt på nätterna!
Ha en god tur när ni far till Blåkulla, och kolla hastighetsbegränsningarna i luftrummet.
Glad Påsk!

4 kommentarer:

AnJa sa...

Glad Påsk goa Fale! Ta inte på för mycket saker under de där läckra kläderna ;-)

Maria sa...

Jo, när du hade mameluckerna underst och sen korsett och kjolar och grejer över så underlättade det att inte behöva krångla av sig eländet för att kissa. Var nog svårt ändå! :)

Cecilia sa...

Nästan för fina kläder för Blåkulla?! Ha en skön påsk!

MarieE sa...

Tjusigt värre. GLAD PÅSK-kram