måndag 29 februari 2016

Återvunnen handväska och Säkra vårtecken

 I min garderob fann jag en älskad väska som väntar på något gott. Ett underverk, en varm hand, en uppståndelse! Jag har en ful ovana, att hålla axelbandet och svinga väskan runt runt. Det var inte så bra, Axelremmen släppte från sitt fäste, och så har den legat på undantag i många år. Men nu åkte den fram och fick ett nytt liv. Remmen kortades av rejält, och metallöglan som håller remmen syddes fast med björntråd i de gamla hålen.  Nu passar den perfekt att ha i min tygväska, och jag skall sluta att svinga den med fara för både närstående och väska.
Ett säkert vårtecken är det när denna burk kommer fram! Måste ju kika vad det finns för frön på lagret! Här finns det mesta i frö-väg, tomater, sallad, purjolök, dill, svartkål mm. Men några sorter behöver fyllas på..... Det är ju så roligt med frökatalogerna som dimper ner i postlådan. Visst är den tjusig, trädgårdsburken!

1 kommentar:

AnJa sa...

Trädgårdsburken är verkligen tjusig! Men snälla Fale du får ju inte svinga handväskan till fara för folk och fä! Kan ju gå väldigt illa :-).
Önskar många gånger att jag skulle gå igång på fröpåsar, men icke. Och med den ädla ålder man uppnått är det väl ingen större chans att det ska inträffa...