onsdag 4 januari 2017

Influensdrömmar

 På årets sista dag drabbades jag av influensa. Mannen var snabbare, två dagar tidigare blev han sjuk. Så i år har jag inte varit så produktiv precis. Stoppat sex par strumpor, och sytt ihop ett par ekologiska köpesockar som spruckit i färgbytet vid hälen. Surt tycker jag, att köpa dyra sockar av kloka skäl, och så håller de inte alls.
 På nätterna sitter jag uppe med jämna mellanrum och dricker litervis med citron- och honungsvatten, hostar, snyter och stickar på ett sockskaft. det är så svårt att göra någonting bra när man är skraltig, och den först upplagda stickningen fick jag repa upp, men nu är den på G. Tvåtrådigt garn av de kära fåren, och en tråd  tunt sockgarn hoppas jag skall ge varma och starka sockar.
 Jag älskar verkligen värmlandsfårens ull, och den skall jag vältra mig mig i under det som är kvar av året, förhoppningsvis.
 Och när man ser bilderna, inte är det svårt att älska detta? Lammull på de två nedersta bilderna.
Här har det snöat och drivit, så vi har hjälps åt att leta fram bron, vägen till veden, jordkällaren och resten tar mannen med traktorn. Den har fått ett täcke av en gammal väv, då ger motorvärmaren mycket bättre effekt.
God fortsättning!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Krya på dig! Härliga ullbildet!

AnJa sa...

Hoppas ni kryar på er snabbt!