onsdag 18 januari 2017

Vävning och Italiens middag med brandvarning

 Varpen i cottolin är klar för vävning. Det blir handdukar/dukar med lin som inslag. Tuskaft, snabbt och bra. Min vana trogen har jag glömt att kamma håret, men det går lika bra att väva ändå. Mannen tyckte inte att det var så viktigt med fotopiff när han kom med kameran...........
 Vi skulle göra lite smaskens middag med fint kalvkött, och då blev det italienskt. Marinerade skivor, fin olivolja och citron, salt och peppar i marinaden, stektes på vedspisen och det sprätte olja så brandvarnaren drog igång! Ja, men du fungerar den i alla fall.
Resten av marinaden blev skysås, med extra citonsaft, rivet skal av citron, persilja och salvia.
Mycket smak, inte alls som när man bara steker kött och tar ett fint kryddsmör till. Ugnsrostade rotsaker och potatis till.

3 kommentarer:

AnJa sa...

Det är bra att testa brandvarnaren då och då :-). Kul att se dig (eller i alla fall baksidan!). Maten lät väldigt god. Jag har sedan 3 dagar tillbaka tappat ALL smak. Ingenting varken mat eller dryck smakar någonting. Det är så frustrerande. Man kunde lika gärna tugga sågspån.

fale artut sa...

Ja, visst är det träligt att äta när man inte har någon smak! Roligt att göra dig lite glad!

Cecilia sa...

Ja, inte såg din nacke ut alls som jag trodde...lustigt att jag tydligen trodde något!
Vi testar också brandvarnaren ibland, det är ju bra att veta!
Det lät väkdigt gott, jag tror jag tipsar maken som är hushållets kock numera.