onsdag 8 mars 2017

Lättroad, det kan man kalla mig


 Jag är ganska ordentlig, men ingen pedant. Mannen han har förespråkat att kryddorna skall stå i bokstavsordning i kryddhyllan. Det är väl ett arv från pappa svenskläraren och tjänst i lag och ordning kan jag tro. Jag som har ganska livlig fantasi och ett riktigt virrvarr i hjärnkontoret har ett annat system..... Idag fick han låna min fina bok om örter och annat, Anna Bergenströms fina bok, Annas örtagård, fyndad på Kupan i Krokom. Varför står inte Anis och Fänkål tillsammans, efter varandra gruffande han missnöjt.
Och då såg jag min chans! JA, men det vet du väl, du som förespråkar bokstavsordning i kryddhyllan. F kommer väl inte efter A??????
Hahahahahahahahaha, så nöjd jag kände mig! Jag fnissar fortfarande!
Men nu tänkte han lite som jag gör, anis och fänkål hör ihop, och i KRYDDSKÅPET, eller i burken med bakkryddor, där är de tillsammans!
I lådorna växer det! Upptill är det kryddor/basilika och några av tomatsorterna. De är redan större än på bild. Jag tycker det är så häftigt när det är snö på stam och grenar!

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Haha, håller med dig! Och kak-kryddorna står för sig, fast ibland är det ju både kanel och kardemumma i maten! Och det är likaså bra att skratta när man får möjlighet!

MrsUniversum sa...

Visst har du en poäng i det du skriver. Haha, så olika man kan vara... Att förstå varandra utan ord är det nog inte många som gör ;-)

AnJa sa...

Mer praktiskt att ha dem som hör ihop i närheten. Här är det varken bokstäver eller samröre som gäller. Här är det bara ett allmänt kaos i kryddhyllan...