torsdag 30 mars 2017

Vårtecken

 Igår frossade jag i lamm och kalvar. En del av lammen kan man känna igen från tidigare generation. Lamm från Värmlandsfår har en fantastisk ull redan som nyfödda. I köttproduktionen får man ofta höra att de växer så dåligt, men när man betänker att man också får massor av värmande ull på samma gång så tycker jag att de är fantastiska. För övrigt så kan ju kvaliteten vara nog så hög på det som har växt långsamt!! Och av di och bete, och inte sojaprotein. Jag gillar det sättet att tänka.
 Bruna lamm, de är så vackra. Vår LillVärsta har sina gener med här,
 Så vackert tecknad!
 Och ett svart syskon, som förmodligen kommer att bli grå så småningom.
 En grå kalv hör inte till vanligheterna. Det är flera raser i denna tjurkalv, Angus, Limousin och Hereford tror jag.
 Mammorna är rädda om sina barn, de har full koll på den nyfikna människan däruppe på höskullen.
 Full koll, som sagt.
 Det finns även röd/vit och svart/vit i årets modeller.
Tack för det, mannens C!


3 kommentarer:

AnJa sa...

Åh, så mysiga bilder! Tack! Förstår att du njöt i fulla drag. LillVärsta kommer jag mycket väl ihåg.

MrsUniversum sa...

Du har en härlig tillvaro!

Cecilia sa...

Ja, detta var ju fina vårtecken! Härligt!