måndag 2 juli 2018

Intensivt och känslosamt

 När man skall gå till kojs kan det se ut så här utanför sovrumsfönstret. Då måste kameran fram.
 I hönshuset ligger en av våra Bjurholmshöns på ägg, det var sju men ett har vi plockat bort idag då det var tomt. Hon har legat i många dagar och om det blir kycklingar så är det inte många dagar bort.
 Vi har en fin fastighet en bit bort men har efter mycket övervägande bestämt att det får räcka med det vi har här på ort och ställe. Med en hel del vånda lade vi ut det till försäljning och nu är affären i hamn, även om den är vår till den femte juli.
 I tre dagar har vi haft fullt upp. Skrivit under papper, börjat plockar ur, haft träff med köpare på plats, dag ett. Dag två och tre, plockat och lastat, städat, fikat på bryggdäck, traskat i vattnet, njutit, och varit berörda.
Vid hemkomst har bil och släp lastats av.
Det känns, även om det också känns rätt. Vädret har varit fantastiskt, och vi har tagit oss tid att njuta.
Nu skall vi ta reda allt som har kommit hem. Och med spänning vänta på vad vår fina Bjurholmshöna kan göra med äggen.
Det är bra att ha något positivt att vänta på!

1 kommentar:

AnJa sa...

Jag förstår att det är delade känslor. Mycket minnen. Jag hade stora våndor innan jag sålde min stuga i Vedevåg. Som tur är köpte ju våra vänner och grannar därnere den så vi är välkomna att bo där när vi vill. Men det blir ju inte alls samma sak. De har gjort om mycket i stugan och alla saker jag minns från min barndom finns ju medtaget hit hem nu.
Hoppas ni landar i att det känns mest skönt i alla fall.