torsdag 17 oktober 2019

Höstfärger och handspunnet garn

Det är så mycket vackra färger på hösten, här skall de sparas i en höststickning
Rowan Fine Tweed. Eftersom sticklusten rann till obönhörligt så tog jag två strumpstickor och lade upp sju maskor till en sjal. En sån som man ökar fyra maskor vart annat varv, som jag har gjort förr.
103 maskor hade jag på stickan innan jag bytte till en rundsticka.
Tre färger har jag, kan hända att jag sätter till lite vitt för rimfrost och lite nysnö.
Mycket trevligt garn, inköpt på Tradera för ändamålet. Ren ull.
Plockat fram lite handspunnet garn ur gömmorna, nästan vitt och grå toner.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

En "helt vanlig" sjal är så himla skönt att sticka ibland. Vilsamt.
Vackert garn och fina färger, det där blir verkligen bra!

AnJa sa...

Det där blir en finfin sjal att värma sig med nu när vi går mot vinter.