torsdag 24 oktober 2019

Nya stigar, lyxfällor och reklam


Visst är det trevligt med nya stigar?
Många steg har tagits här i sommar och höst!

Jag är sedan många år prenumerant på en tidning med ekonomisk inriktning.
Den senaste kom idag och innehöll ett brev med erbjudande om resa till Dubai, 8 dagar för under 5000:-, sponsrad förstås, med en massa rabatt.
Företaget som erbjuder resorna har fått en del kritik.
Om sådana här erbjudanden tycker jag hjärtligt illa, och i stället för att avsluta min prenumeration få en gång har jag meddelat mina åsikter till tidningen.

Igår var den 20200202
och jag har fått fler sådana erbjudanden, sponsrade, inneslutna i kuvert och gömda i tidning som kommer i plast.
Passar endast som eldtänne.
Hoppas att det blir mindre av den varan i år!

Om man ser på lyxfällan där det ofta finns spelberoende och resor inblandade, kommer det i reklaminslagen ofta reklam från spelbolag och researrangörer.
Det är för mycket av lockelser och frestelser, för mycket yta och för lite substans.
Dagens lyx på Torpet är "fyllda" fröpåsar att välja bland.
Någon som har sett så få frön det är i vissa påsar, och priserna har stigit i höjden.
En påse med fem frön kan kosta 60 kronor!
Tur att man har lite på lagret och kan samla lite själv.


1 kommentar:

AnJa sa...

Jadu, Dubai är inget jag längtar till heller...