söndag 20 oktober 2019

Sibirisk Lärk och Den Runda Filten


 Min mamma tyckte inte om lärkträd. Min ena morbror och hans fru hade en gigantisk lärk på tomten. Mamma tyckte att det var spöklik och ful på vintern.
Jag tyckte om den, och vi har flera stycken. På hösten blir de guldiga och denna är hur yvig som helst! På våren kommer det narcisser under den. Fint.
Tant Kofta har komponerat en filt och i samarbete med Plan har hon en insamling.
Den Runda Filten
Det passar bra nu på höstkanten, och vilken bra idé. Värmande, på många vis!
Mönstret är nedladdat, och snart skall jag leta garn!

4 kommentarer:

Lillemor sa...

Den är rolig att sticka den där filten.

fale artut sa...

Så himla bra!

KataM sa...

Tänk så olika det kan vara, lärk har alltid varit ett av mina favoritträd.

AnJa sa...

Jag har egentligen ingen synpunkt på lärkträd. Har nog aldrig tänkt på dem. Undrar om de finns häruppe?
Ps. Nej tyvärr har vi inga egna äppelträd men brukar ha tur att få från vänner i stan eller någon snäll byssbo.