tisdag 8 januari 2013

Juligt garn blir vantar

 För några år sedan spann jag detta juliga garn, och det har varit klappgarn sedan dess. Nu ville det bli nystat på den fina nystepinnen, och BLI något! Dotra har klappat garnet många gånger och hon behöver vantar, men dessa får inte tappas bort! Här är det glitter, svart, rött, grönt, vitt och lite silvergrått, värmade, vackert och Extra! Nystpinnen är en riktig "söndagsnystpinne", så vacker som ett konstverk! Tack mannen!
 Det var två härvor, en stor och en mindre. Jag har bara stickar rätt upp och ner, men det blev rätt kul, ganska jämnt fördelat med färgerna! Svart och vitt är egen ull av värmlandsfår, det andra är mest merino.

Lätt modell, 40 maskor, resår i 2 räta, 2 aviga, slätstickning till tummen, en tråd för tummens maskor, 8 till antalet, slätstickning till hoptaget. Det är mycket substans i detta garn, stickor 3,5, mycket varma vantar! Men lite sur är jag! De trevliga stickorna gjorde mig lite besviken. Jag har använt dem mycket, men nu gick en av dem sönder, först blev det lite vasst, och sedan gick den helt enkelt av! Morr för det! Av just den grovleken har jag en uppsättning till, så det blir inget nytt inköp. Skall se om det upprepas!

5 kommentarer:

solängel sa...

Prova att reklamera stickorna, de brukar vara bra på det, Knitpro.

solängel sa...

Och snygga vantar! För snabb på skicka-knappen... ;-)

AnJa sa...

Det borde bara finnas hemspunnet garn, lika fint som du gör, för allt som stickas av det blir fantastiskt!

Sunna sa...

vilken otroligt vacker nystpinne, har aldrig testat en sån men kan tänka mig att ha en för att den är så fin, vantarna blir säkert underbart sköna

Ulrika sa...

Hallå! Du har vunnit en liten väska hos mig! Maila mig din adress så kommer den snart med posten!
ulrika at ulrikaolsson.se