tisdag 29 januari 2013

Tjock, lurvig rimfrost

 Det har varit fuktig luft, och kallt. Perfekt för rimfrosten att lägga sig som glittrande strössel. Jag skulle ta kort på stängselstolparna , de sexkantiga, de var så vackra med snöglitter. Eltrådarna i vinterhagen måste sopas rena, och skrapas också för den delen, och då såg jag allt det vackra. Men innan jag kom i närheten av kameran hade det börjat blåsa upp, och då fick jag ta kort på granen istället. Rimfrosten for som glittret i en snökula, hela världen blev plötsligt vit, och mycket varmare! Minus 5 grader! TÖ, nästan , i alla fall.
 Några bilder blev det, sedan var både rimfrost och batteriet slut!

1 kommentar:

Pleu sa...

Hejsan,

Tänkte bara nämna att du har en award att "hämta" på min blogg. Absolut inget krav på att du gör den vidare eller så, men kan ju vara kul med lite uppskattning ändå. :)
http://pleu.blogg.se/2013/january/inspirerande.html

MVH,
Pleu