torsdag 31 december 2015

Gott Slut, och Gott Nytt År

Kära nån, jag som planerade att min blogg skulle försvinna, och hur jag skulle lägga upp en ny....
Det är roligt att vara kvar, att det är som vanligt. Jag gillar det! När det är som vanligt! Jag vill önska alla Ett Gott Slut, vad ni än gör, och Ett Gott Nytt År!

 Vårt båthus en tidig morgon, och jag har min gamla kamera, med stålboett, från 2008. Den är så snäll, och älven ger ett sånt mångfald. Jag är väldigt bortskämd, när jag har det som vanligt!
 Vi har haft ett innehållsrikt år, med många positiva saker. Det blir en bra jämvikt mot all oro i världen. Jag skall försöka tänka positivt nästa år, och försöka uppskatta allt vi har, ännu mera.
 Här är det en snöfattig vinter än så länge, och broddarna används flitigt. Det har ändå sin charm, med is och rimfrost, och jag tycker att det är skönt med kalla kinder. Det är den där mångfalden, i det lilla. Längst bort i mitten på bilden är vårt lilla hus, där vi stökar och trivs.
Här skulle man kunna skriva långa epistlar, det sätter igång fantasin när man ser det lilla huset på ön! I skogen är det fullt med mossiga stenar, håligheter under dem, och plats för skrömt.
Det är härligt att se så mycket, så nära, och att känna sig nöjd med det.
Kram på er, vi ses nästa år!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Om dig vet jag ju förstås bara det somdu skriver i bloggen, men summan av vad jag ser där är att du lever ett verkligt liv. Så många jagar efter så mycket och det är hela tiden så brått, men ni rustar för vad ni behöver och gör det på ett gott och medvetet sätt. Det är fint och rätt!
God fortsättning på 2016 och stor kram!