onsdag 6 april 2016

En älskad blus

Det fanns något blått längst ned i en av lådorna med mattrasor. Min älskade linneblus! Som jag har lagat, och lagat. Jag köpte den på rea för mer än 20 år sedan. Längst ned hade jag sytt få ett fint tyg i brunt med pastelliga blommor, fin, så att ingen sömsmån syntes från något håll. Små tyglappar har sytts fast för hand med pyttesmå stygn, ett urklippt broderi och en virkad stjärna på ryggen hör också till lagningarna. ärmarna har jag klippt av och kantat med samma brun/blommiga tyg som nedtill. Den går tyvärr inte att använda som blus.... Men nu har jag klippt åt alla håll jag kan komma på för att använda så mycket som möjligt, så får den ändå finnas i någon form.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vissa plagg är bara så kära! Man minns dem flera år efter att ee inte går att rädda mer. Utom att göra lapptäcke eller trasmattor, som ju är ett sätt att ge dem evigt liv.