fredag 24 augusti 2018

Far och Flyg, snart är det val

 Så mycket grävande! Och under huset gick vattenledningen in, långt in. Där fanns EN GLASFLASKA! Jag är så tacksam för alla som hjälp till!
 Det blev jord överallt och väldigt långt att gå när man skulle göra något.
 Djupt, djupt! 2 meter! Rörmokare, elektriker, borrare och grävare med personal. Snyggt jobbat! Passade ju på att regna också!
 Stora stenar, och jord, ganska liten yta där allt skall vara.Jag har burit in det sista av den kluvna veden också.
Nu är det igenlagt med den äran! 
Det finns två stora granar här, och där växer det blodriskor.
Granar kan uppfattas som mörka och trista. De står intill varandra nära den gamla vägen.
Vi funderar på om de skall tas bort.
Men, försvinner inte blodriskorna då?
Det är bråttom med svar så att jag får fundera, för de är allt lite roliga att ha nära, riskorna!
Rubriken kommer sig av Expressens artikel om Klimatministerns alla resor, många, långa och dyra.
En del verkar inte vara valda med tanke på klimatet om man skall läsa artikeln.
Ibland tänker jag att det rinner ut pengar, strömmar ut. Om man skulle se vad nyttan dessa pengar gjorde för varje resa, så undrar jag hur många som är värda priset.
Om man skulle göra en utvärderring, finns det alternativ och andra val att göra?
Har man inte ett eget ansvar också, hur det än är?
Det är faktiskt skattebetalarna som står för kalaset.
Man får naturligtvis rösta på vad man vill.
Tidigare idag lyssnade jag på nyheterna, enligt uppläsaren hade en ledande politiker tagit med familjen på semesterresa som också kostade skattebetalarna en hel del.
Jag undrar faktiskt hur det är möjligt?
Finns det inget regelverk?
Vad skall våra pengar egentligen gå till?
Jag vill ha en stark ledare som har mod och glädje, en duktig ekonom, och en strateg, som för oss framåt i fyra år. Det här är ett viktigt val.
Jag skall verkligen ta mig en funderare!
Men nu vill jag gärna ha råd om riskorna, klarar de sig med bara stubbarna?
Här regnar det så riskorna är lite våta.

I kranen rinner det VATTEN, även om det inte är riktigt klart med alla detaljer.
Helt otroligt!
Nu plockar vi bort hinkar, baljor och kärl som används för vatten av olika kvaliteter.
När vi använde vår gamla brunn så lät det otroligt mycket av pumpen, nu låter det ingenting.
Jag väntar hela tiden på att den ska dra igång, och att strålen av vatten skall bli svagare när det har spolats en del.
Det är vår julklapp, helt fantastiskt!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Härligt med vatten! Lyxig lyx!
Jag skulle vilja rösta på en politiker med integritet som omger sig med duktiga människor. Alla med humor och hjärtat på rätta stället...så vem är det? Lite tid kvar att fundera...