måndag 20 augusti 2018

Håller tummarna!!

 Nu, nu borras det för fullt! Bärs grova rör, dras slang för tryckluft, ställs i våg, fixas och donas. Inne torkar jag tomater.
Det är kul med tomater, och jag är glad att jag har kämpat på med vattningen av dessa godingar!
Torken är en EVERMAT och svensktillverkad. Köpte fler ollor till så man kan torka massor av olika saker. Jättebra kvalitet. Mycket väl använda pengar. Har termostat och timer. Verkligen närodlat och hållbar mat.
Det är många som borrar i vårt län. Detta företag är ganska lokalt, och de som kunde komma snabbast. Det känns härligt att vara prioriterad!

3 kommentarer:

KataM sa...

Torken går här hos mig också. Jag har ett annat märke, men också med timer och termostat. Torkade tomater är så gott, kan ätas som godis och gör under för köttfärsrätter och mycket annat.

Fint att ni får borrat, hoppas det kommer att ge mycket vatten framöver.

De sista veckorna har jag handlat ovanligt lite, inte mer än att jag fått plats med det lilla i min väska. Men idag har jag högtidligen invigt kassen från dig och den skötte sitt uppdrag med den äran. :-)

fale artut sa...

Jag hoppas verkligen att den sköter sig, påsen/väskan. Torka är ett bra sätt att ta vara på det man har, det håller sig länge även utan frys. Och så smått det blir!

AnJa sa...

Tomater har jag aldrig provat att torka. Kanske för att vi aldrig har fått större skörd än att de ha gått åt färska... Däremot torkar vi ju älgkött på vårvintern. Det är så gott att skära tunna skivor av och smaska på som godis.