söndag 14 april 2013

Har du något ullgarn?

 Det var frågan jag fick av gode vännen son gillar att fiska. Vilken fråga..... har bagaren mjöl?
Nu vet inte vännen om vilken himla ull-freek jag är, däremot vet han att jag spinner......
Vad har då fiske med ull och garn att göra? Jo, vännen gör egna krokar, och nu har han räknat ut att ullgarn, det är mumma! Så jag har letat reda på lite handspunnet garn, i ull, förtillverkning av krokar att pimpla med. Det trodde jag aldrig, handspunnet garn till fiske! Mera ull åt folk och fisk! I postlådan kom sedan de vackraste, och ulligaste, krokar man kan tänka sig! Som vännen har gjort till mig! Så otroligt pilligt det ser ut! Så lyxigt! Nu gäller det bara att få dem i vattnet också!
Som tack måste jag ju göra något varmt och ulligt som han kan ha under "ompan". Nog tror jag att det bli en fin dag på sjön för vännen, med nya krokar och en liten dyna. Bara egen ull förstå, handtovad.
Jag har fått en fråga på ett inlägg, jag ber att få återkomma till det!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Det är ALLTID kallt när man fiskar, ett rejält underlägg är precis vad som behövs! Du kunde hänga krokarna på väggen, de ser så färgglada och fina ut!