måndag 7 januari 2013

Nu fungerar det!

 Surt, jag har inte kunnat lägga in några nya bilder på flera dagar! Nu har jag installerat Google Chrome, finns att ladda ner gratis om man söker på namnet, och ladda in bilder fungerar igen. Sockarna är klara och under arbetets gång har det sett ut så här. Brun ull färgad med orange blandat med rosa och vitt, fick bli strumpfötter. Lite vita rester fick bli ränder på skaften och så har jag gjort aviga och räta varv för att det skall bli lite roligare stickning. Stickor 3 mm för täta, varma sockar.
När jag spinner sockgarn väljer jag att blanda in lite längre ull, och avstå från den allra kortaste. Jag har mera snodd på garnet,och tvinnar lite mera.
Sjalgarn, 435 meter, Värmlandsull, 135 gram.

5 kommentarer:

frisky frog sa...

Tack för tipset, nu funkar det igen. =)

fale artut sa...

Man kan ju bli ännu mera gråhårig, jag som tycker att jag är riktigt duktig när jag lyckas få till ett inlägg med bild.... En massa tid går det bort, från skapande till exempel........
Varsågod, kul att kunna vara till någon hjälp!

Kotten sa...

Jag sa ju att Explorer är kasst! :)
Kramar /Dotra di

fale artut sa...

Dotra mi, Du är så klok! Kram! Får väl göra något åt det kanske....

fale artut sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.