måndag 2 september 2013

Stenkistor

 Det lustiga bygget i förra inlägget är en stenkista. Om man tittar noga finns det en till längre in, i den nedre bildkanten. Det är helt "enkelt" en gles låda av virke, som fylls med sten. Vid vatten behöver man starka saker, som tål lite påfrestningar från väder, vind och vatten i olika former. På stenkistan vilar nu stolpar, och sedan slår man bryggdäck, så att man kan sitta och ha det bara bra, och njuta av livet. Jag har inte sett någon sådan förr så det var intressant.
 Visst är det roligt med burkar! En gammal bakpulvers-burk från Marabou, med recept på baksidan. Så praktiskt!
Här har det regnat så in i bänken. Passar på att leta upp saker som kan undvaras, och skickar till Kupan, och soptippen! Skönt!

1 kommentar:

AnJa sa...

Det har jag inte heller sett. Intressant! Det är ju många som är intresserade av gamla burkar har jag märkt när jag har haft loppis i sommar. Jag har aldrig fastnat för det och hoppas jag inte gör det eftersom jag har sålt nästan alla nu :-). Vi hade blivit lovade en himla massa regn men det kom lite i natt, och det var allt. Vi behöver regnet för gula kantarellerna är mestadels väldigt torra.