onsdag 17 juni 2015

Hänt i juni

 Massor har hänt. Vädret är ju känt, det är verkligen kallt och det regnar varje dag, och blåser. I går gick vi som i chock, inget regn, säkert 14 grader i skuggan, och inte så mycket vind. Det är dåligt med insekter vilket är skrutt för de hungriga fåglarna som nog har fått ungar som också vill ha mat. Dessutom är det risk för lite bär, då de blommar nu, men kan bli utan befruktning då det som sagt är mycket lite insekter. Lökväxterna blommar dock längre i svalt väder!
 Den här planteringen ser man från köksfönstret och det är trevligt! Det är lite så jag tänker, att man skall kunna se sina blommor och andra växter även inifrån.
 Lite samstämmiga i färg med fotot ovan blev sockarna i Onion sockgarn med nässlor, jag är inte sponsrad och kan inte säga mera än att det är trevligt attt sticka med och har fina färger. Efter tvätt blev de riktigt fina. Slitstyrka och hållbarhet är inte kontrollerad än.Sockor är sköna att ha så jag stickar vidare!
 Vatten, det talar för sig själv!!
 Jag skulle EGENTLIGEN bara ha en virknål, nr 9, till virkade trasmattor att ha vid dörren med mera. Annas örtagård är en mycket trevlig bok som ville följa med hem, en blomsterbok inköptes till en rar en som också gillar blommor och grönt. En oanvänd duk med korsstygn till en som behöver ha något fint, och en blommig bit tyg. Fint allt med sig. Från Kupan, för en god sak!
 Sällan har jag sett så stora och klarfärgade förgätmigej, de finns även en hel del vita sådana här. Gullvivorna slår alla rekord i blomningstid och storlek också.
Igår kunde jag gå omkring i linne, så utomordentligt OVANT denna sommar, än så länge. Och sandalerna kom fram! Mums för de ovana små fossingarna. Här oljas det på virket, för att skydda mot regn, som naturligtvis kom i natt. Oh, det är roligt att se saker växa fram!!

Inga kommentarer: