torsdag 31 december 2020

Gott Nytt År

Jag gjorde ju en Husmus till förskolan som dottern arbetar på i våras. Den har ett bra liv, nu i jul fick den en egen gran och den är med på olika vis i verksamheten. Nu blir det nytt år, ett helt NYTT år, att fylla med något, och en del kan vi påverka själva.

Husmusen skall därför få ett ännu rikare liv, med en Husmusflicka! Ett bra sätt att sluta året för mig, kreativt och roligt. Den har lite annan form, mera som jag, lite rund och inte så lång.......


Jag tänkte på en kjol, men hon är ju så rund och spolformad, så det kanske får bli lite annat som ger en kvinnligare känsla.... I gumpen har den en liten kudde, sydd som en påse i resttyger av trikå, fylld med lite röda linser, hopsydd, och placerad som botten. Då står den bra.
 Jag har hittat lite material i mina samlingar, vi får se hur det går......

Gott Slut! och Gott Nytt År!

(Grönt är hoppets färg!)

1 kommentar:

AnJa sa...

Nu vet jag ju att den blev jättefin :-).