onsdag 9 februari 2022

Trädgårdskofta, Sticka med restgarner


 Hos Yll o Tyll finns en Knitalong, Trädgårdskoftan. Nu när jag har lagat och lagat tänkte jag hoppa på denna och använda Shetlandsgarn, Spindrift, som jag köpt på Tradera för ett bra tag sedan. Det var en rejäl laddning med någon annans restgarn, olika färger, nystade, Spindrift, och en färg av Jamieson o Smith 2ply. I koftan använder jag Spindrift, i trädgårdsfärger, brunt, utan kompost och jord blir det inte någon trädgård, gult, vitt, blått, och blågrönt. Ränder som inte passar med varandra mer än på få ställen. En kofta som passar när man vill minska sitt garnlager och ha något naturnära på sig. Stickor 2,5 och 3 mm. Det är resår nertill i mönstret, men jag gör rätstickning. Åh, jag gillar detta garn! Det är som att sticka med Värmlandsgarn! Bakstycket är klart, och ena framstycket är i höjd med ärmen. Tunn, och lätt, jag tycker att det ofta blir tungt att sticka runt i ett helt plagg. Skönt att det är klart sedan, men ändå. Den här kan nog också passa att sticka i lingarn, för varma dagar. Skön OS-stickning! Satte till en klarblå rand, blåklintsblått, i annat ullgarn på bakstycket i rena glädjen över Di Svenske, så bra de är!

Inga kommentarer: