lördag 7 mars 2015

Vantar av handspunnet garn

 När jag spann detta garn hade jag en plan!! Tyvärr har jag glömt den, nu när jag stickade av det. Så hade jag bestämt för  mig att det fanns två lika mindre nystan, ett använde jag till den första vanten, den med mera grön-blått i. När jag stickade nästa vante så hittade jag inte det andra mindre nystanet, om det nu har funnits... Så här i våren blir man lite yrsligare än vanligt. Det större nystanet hade jag spunnit så att färgerna blev annorlunda. Med lite god vilja kanske man kan se att de är ett PAR i alla fall. Spunnet av BLF, tvåtrådigt, stickor 3mm.
Enkel modell, liten krage, en liten resår som håller åt lagom. Mycket sköna, och inte så tjocka, nu när det är varmare. Plats för torgvantar inuti, då är de riktigt varma. Ser ni hur solen skiner in på köksbänken? Blommorna är också på G!

1 kommentar:

Cecilia sa...

De matchar varandra fint! Och det är särskild känsla att sticka handspunnet. Min Dr Westerlunds planta har farit illa under vintern så just igår klippte jag ned plantan helt och hållet. Har, precis som du, några blad i vatten i väntan på rottrådar. Själva plantan får vila lite och så hoppas jag att den tar sig igen när ljuset och värmen kommer på balkongen!