torsdag 4 april 2019

Välkommen till Köket

 När man kommer in i köket är detta vad man möter rakt fram. Fönstret ner mot älven, det finns två fönster till åt höger. Intill fönstret på dess vänstra sida finns en dörr!
 Men vad är detta för dörr?
 Kan det vara.....
 Ett Skafferi! Inte färdigt på bild, men på god väg! Hyllplan i trä, och lister, återbrukade konsoler som vi har hittat hos oss själva och plockat ner hyllor för att få lös. Klimatsmart! mått 1,40 * 0,85 cm djupt. Nu kom jag att tänka på min eminente mattelärare för länge sedan, att vara noga med att använda samma enhet!
Fönster "jett" man ju ha, man ser alla tre fönstren härifrån, om man vill ha spaning!
Fortsättning följer!
Förresten, är det någon som har köpt en kyl/frys i modern tid?

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Så fint! Så vill jag ha!
Vi köpte kyl/frys 2013. Jag uppfattar den som splitterny. Den påstår sig avfrosta sig själv och det stämmer. Den var dyr men är perfekt,Miele.

fale artut sa...

Berätta gärna mer om den!

AnJa sa...

Finemang med ett sådant skafferi! Jag har det i mitt hus men här hos Gubben finns det tyvärr bara ett stort skåpskafferi.