tisdag 3 mars 2020

Kan man ha för många frön?

I det numera rivna huset fann vi en bit vaxduk som är skurad och i fint skick. Inspirerad av den använder jag restgarner från lagret.
 Den är så fin tycker jag och nu stickar jag en handduk med samma färger, i omerceriserat garn, det tar lättare upp fukt än merceriserat.
 Fröpåsar är som får och trivs bäst i flock...... Här har jag sorterat i en funnen låda med fack. Det är inte alla fröpåsar........... Baljväxterna har en egen låda och blomsterfröna har en burk. Här är också tomma fröpåsar sparade.
Ett finfint hjälpmedel när man sätter frön och skolar om plantor är den bra-iga sillgaffeln som ligger framför lådan. Den är fyndad hos "Grannen" och ingick i köpet. Två stycken fanns det, på min ära.
För 27 år sedan på dagen, föddes en liten
Collie-valp som fick namnet Cindylines King Napoleon, Nappe till vardags.
Han var en mycket fin hund och han är fortfarande saknad. 13 år blev han, fick sluta sina dagar hemma då en mycket fin veterinär kom hem till oss, och ett bättre slut kan man inte önska sin hund.

Runt om världen finns ett ettrigt virus och jag är den förste att beklaga att den information vi får är så utomordentligt otillräcklig och på intet sätt känns det tryggt och lugnande.
Egenvård borde vara ett ämne i skolan.
Det skall vara enkla och bestämda regler, inte regler och rekommendationer som man måste ändra eftersom, så slipper man beklaga att man inte gjorde tydligare tidigare.
Det kan hjälpa så många.


2 kommentarer:

AnJa sa...

Hej fina Fale! Vilken vacker vovve! Fröna mina ryms gott och väl i en liten glasslåda :-)

SpinMeAYarn sa...

Hej Fale Artut!
visst är det otäckt med det här viruset, jah hoppas bara att vi på något sätt kan avstyra det värsta genom de åtgärder vi nu tar.
Vilken fin hund, han var säkert mycket älskad av er, det är svårt när de lämnar oss.
Jag gillar färgerna och mönstret i vaxduken, det ska bli intressant att se den färdiga handduken.
Vad glad jag blev av din kommentar på min blogg, tack igen för att du tog dig tiden att läsa där.
kramar
liz
https://spinmeayarnireland.blogspot.com/