söndag 31 januari 2021

Färdigställda projekt, Harry Pottervantar, och Gissa Fotot

Avklippta sockskaft, nu igen! Ja, men det tar bra när man har påbörjat stickningen och skaftet snart är klart! Handfärgat sockgarn, färgat för en del år sedan och nu har jag bara lite av detta röda, och ett nystan i blått kvar, Suck, mycket bra garn, finns inte att köpa längre. Lite stadigare än Opal t.ex. Stickor 2,5 mm. 60 maskor.
Klara! och domherrarna burrar upp sig ute, man får mata hele tia! 
Dessa är stickade i Step och har legat som en påbörjad socka i evigheter. I var fall ett halvår....... Men det är ju ingen Evighet, faktiskt. Ja, hur som helst, nu är de ett par, stickor 2,5 och lite färre maskor än de röda för dess är tänkta att ha som "vanliga" sockar utan strumpa under, 56 maskor. Snygg randning på garnet, tycker jag. Fick nysta av lite för att få dem lika.
Ja, och så var det Harry Potter-vantarna som fick bli en delad present. Skämmigt. Så här ser de ut på mönstret, jag valde andra färger och det kan hända att de ligger lite för nära i ljushet, men den gröna är så fin, och svart är så svårt att se så jag valde grafitgrått. Man behöver båda vantarna för att få helheten,
men nog kan man få fram det, trots färgerna. Här är den tvättad och rullad i handduk.
Före tvätt, framsida,
och baksida, med text. Alla varv är olika, inga upprepningar, men det går bra, faktiskt, men inte fort!

Inget man kan sticka på när man ser på skidåkning, det är en återkommande syssla nu.

Jag hade en liten genomskinlig linjal som jag lägger på diagrammet, så gick det bra att följa mönstret. När den sista tummen skulle stickas tog garnet slut, och jag fick beställa mera. Typiskt. Det är härligt att de är klara! De har också fått komma hem till sin vän, vante 1, jag hoppas att de fungerar bra, minus 23 grader har vi idag.

I morse skulle jag ta kort, men är det någon som kan gissa, eller SE, på vad?!
Samma motiv här. Det är svårt att vara naturfotograf......

 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ser ut som två älgar

fale artut sa...

Helt riktigt! Det var fem stycken, men de är svåra att se, det blir som mörka klumpar..
Idag har vi haft fyra älgar i synfältet!