torsdag 15 juli 2021

Man måste ha någonstans att svalka sig och Svensk Textil

Nere vid älven var det fuktigt och näst intill ogenomträngligt. På ett ställe kan man gå ner och blöta sig utan att det är för dyigt och stenigt. Man behöver en stig! Nu har vi röjt och tagit bort gamla stockar, gamla stubbar och "bös". Lite grus/singel på de blötaste partierna. Det kommer vatten från berget här så det är väldigt fuktigt. Här badar Storlommen och jag!

Här är det också öppnat mot omvärlden. Utanför den gamla ladan/båthuset finns det numera vita näckrosor. 
Vackra är de!
I fådda mattrasor hittade jag denna klänning/städrock. Svensk tillverkning, Toppen. Den är lite smal över höftpartiet och jag klurar om man skall drista sig till att sy kilar i sidorna, eller om man förstör den då. Knäppningen är hopsydd nertill. Den har underbara fickor!
Toppen, storlek M. Märkt N.M. personen som har haft den hette Mäler, det står med bläck på baksidan av tvättrådslappen.
Vad tror ni? Sydda motveck bak, bomull. För fin att göra mattrasor av tycker jag!
 

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Ja, för fin för mattrasor, ännu. Kil i sidan, kanske?

Cecilia sa...

Härlig badplats!

fale artut sa...

Mmmm, kilar i sidan har jag funderat på, gäller ju att hitta matchande tyg......kanske