torsdag 15 december 2022

Det bidde lite handdukar!

En varp på 7,5 meter plus skäl gav 8 större handdukar och en lite mindre. Nu är de delade, zig-zagade, fållade med hank och tvättade.
Man kan ana att det är tre olika färgfält i varpen
Alla är olika! Klimatsmart randning utan spill! När spolen är slut fortsätter jag med nästa, och jag har inte mätt ränderna, bara den hela längden. Jag gjorde mig ett måttband av ett bomullsband. Garnet är köpt som flytt-gods och annans rester. Jag gillar de olika fälten i varpen, jag har även lite sammetsgarn i blått och grönt, men då tror jag att det orangefärgade fältet får en annan nyans. Färgerna är hopplösa att visa i bristen på riktigt ljus men guldbeige, brunt, olika röda och grå nyanser ingår. Fållarna är av restspolar som spolats samman till två trådar, bomull, cottolin och lin.

 

4 kommentarer:

Viola_T sa...

Färggrant är det du skapat!

Anja sa...

Så fale-fina! Om du kan tänka dig att bli av med en vill jag gärna köpa. Skulle vara kul med en fale-handduk som kompis till mina fale-disktrasor.
Ha en fin helg!

fale artut sa...

Jag har skickat mail till dig Anja

Elisabet sa...

Så fina! Och visst känns det bra att bara köra på tills garnet tar slut.