torsdag 22 december 2022

När man skall gå ut på vinterpromenad, finns det föråldrade skor?

Ja, då kanske man får gå in och byta skor!? Mina Graningekängor har separerat från sina sulor!

Kände att något var fel när jag kom ut på bron. Mannen fick väldigt roligt....... Det såg ju inte klokt ut. Använde dem dagen innan utan problem....... och har inte varit våldsam heller........


 På Graninge säger man att sulorna torkar..... Skorna i sig är inte slitna så det stör. Men sulorna går inte att limma tillbaka, de förintas och släpper ifrån sig svarta bitar och "mjöl". Kändes inte roligt! Förvarade i förråd på sommaren och har inte vistats i starka solsken heller. Putt. Så surt.Tips på bra kängor, någon? Annars, ha en fin julhelg!
Jag har haft kontakt med lite skotillverkare........De är gamla och har torkat, sägs det. De är till och med väldigt gamla enligt en skotillverkare. Men jag har skor som är 30 år gamla, och i god vigör, smorda och vårdade. Skall skosulor torka och falla ifrån av ålder?! Som i mina skors fall är max 10 år. Det är väl ingen ålder för ett par skor?!

1 kommentar:

Anja sa...

Nej det ska verkligen inte vara en ålder framför allt inte på graningekängor! Och välskötta dessutom. Sorgligt! Men förstår att Mannen tyckte det såg lite lustigt ut...