onsdag 6 mars 2019

Skidskytte VM 2019, jag är en stolt Jämte

Rådhuset i Östersund!
Skidskytte VM 2019!
Har ni inte sett invigningen så gör det!
SVT Sport, SVT Lokala Jämtland, och det finns säkert på fler ställen.
Jag undrar faktiskt varför det inte sändes direkt i SVT för det var en fantastiskt invigning.
Jag är hur stolt som helst fast tävlingarna inte har börjat.
I Jämtland var det igår kallt som attan.
Men invigningen, den är oslagbar!
Sprakande, Värmande, Gnistrande!
Med en kör på 550 personer, folkdansare, spelmän, en same, en ren och ett fantastiskt "bjuda på sig själv", och avrundningen är helt obeskrivlig.
Tack till alla som medverkat på något vis, Jämtland är fantastiskt.

3 kommentarer:

Viola_T sa...

Så fantastiskt fint att få anledning att vara stolt över sin hembygd. Grattis!

Cecilia sa...

Härligt!

AnJa sa...

Åh, den måste jag leta på. Har suttit klistrad vid TVn, Jag älskar skidskytte och även längdskidor till Gubbens milda förtret :-). Var sugen på att åka till sonen i Östersund och ha möjlighet att studera det live.