söndag 31 mars 2019

Vår i luften, frö till tomat Venus

 Öppet vatten! Svanarna är tillbaka!
 Mycket snö kvar än, men det är vår i luften!
Hos "Grannen" har det tinat fram en odlingslåda!
 Tomat  Venus, passar i fönstret eller i växthus, även på varmt ställe ute.
Snäll och god är den, och jag har lite frö om någon är intresserad.
Maila om intresse finns.
Runåbergs eminenta fröfirma peppar att man skall dela med sig och sprida sina frön, frön är viktiga för mångfald och självhushållning.
Egna frön är klokt, men nytt för mig.
Några sorter har jag sedan förra året. 
I år har det varit knapert om många sorter då vädret ställde till det i fjol,och ont om populära och viktiga frön av olika slag.
Så detta är mitt bidrag.
Så, först till kvarn gäller!

Tomatfröerna är tyvärr slut för i vår.
Lycka till alla som har fått frön!

6 kommentarer:

KataM sa...

Härligt att våren nalkas också där uppe hos er. :-)

AnJa sa...

Ja, nu känner man lite vårdoft i luften! Även katten har börjat våga gå ut lite igen :-). Har mailat dig.

fale artut sa...

Tack för det!
Det är underbart med vårdoft och vårljud!
Kollar mailen!

Cecilia sa...

Jag såg svansarna på väg till dig! De flög över Umeå (av okänd aledning) strax innan solen gick ned och var så vackert, lysande vita mot skymningshimlen! Härligt med vår i luften!

Cecilia sa...

Ja, inte svansarna, då, utan svanarna!

fale artut sa...

Finns både svanar och svansar här minsann, haha!