tisdag 12 juli 2016

Väver Wettex i LIN

Här vräker regnet ner och det som skulle göras ute är klart, så det gör inte så mycket. bara inte vägen rinner bort igen......
Jag är inte så förtjust i Wettex-trasor. Jag tycker att de luktar "ont" även om man tvättar dem, och torkar dem mellan varven. Jag är mer förtjust i LIN-trasor, och nu gör jag såna i den lilla vävstolen. Mannen, han retas, och frågar alltid efter Wettex när han skall torka något. Därför väver jag med ROSA inslag, så får han en helt egen ROSA lin-trasa. Så kan han låtsas att det är en Wettex. För övrigt behöver man inte koka trasor av lin, eller man bör inte göra det. Lin är väldigt hygienisk, torkar fort, och linet mår bästa av en vattentemperatur på högst 60 grader. Man skall vara snäll med sitt lin.

4 kommentarer:

AnJa sa...

Älskar lintrasor! Ge Gubben din smisk från mig för att längta efter wettex!!!! Maila mig om du har några över så köper jag gärna.

fale artut sa...

Smisk har utdelats i lagom mängd, med en puss på slutet.

Cecilia sa...

Mer lin åt folket! :-)

Metamorphosis sa...

Helt rätt! Lin är bäst! :)