söndag 16 september 2018

Lite klent......eller mycket vill ha mer?


I början på sommaren köpte vi Marabou chokladkakor, det är ju gott.
Säljs ofta 2 för billigare pris.
En bit av chokladen hade fått lite extra fyllning.
Ett hårstrå som sitter så hårt att chokladbiten hänger och dinglar om man håller i hårstrået. Så det kan inte vara några av våra egna strån.
Jag skrev till Marabou, tänkte att de ville se chokladkakan och att man fick en ny istället och ersättning för porto.
Nej, så var det inte.
Jag fick skriva en anmälan och leta reda på tillverkningsnummer och siffror på  streckkoden.
Så kom det svar att ärendet var under utredning, lite senare kom meddelande att värdecheck skulle komma, men det kunde ta FYRA VECKOR!
Fyra veckor, för en värdecheck från Svensk Marabou choklad?
Kan ju omöjligt vara från Sverige, så långsamma är inte PostNord.
Efter någon vecka kom ett brev i postlådan. Tada, tänkte jag, måste ju vara minst till två chokladkakor, hår i chokladen var inte så kul.
Hrm. Man är ju lite blåögd och onödigt positivt lagd.
Det var en varucheck på 25 kronor från Mondelez International, och information om att strikta regler finns inom produktionen så att inget sånt skall kunna hända, man ser mycket allvarligt på sådana här saker.
Dyrgripen är fortfarande inte inlöst, chokladen åker idag i komposten. Med hår och allt.
Ärendet avslutat!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det tyckte jag var dåligt!
Har klagat på både siaglass och Arvid Nordqvistkaffe och alltid fått bonuscheckar på minst det dubbla varuvärdet. Sia gav mig tredubbelt om jag inte minns fel - och då var enda "felet" att de missat att min bytta bara var halvfull!

Laila/garntrassel.wordpress.com

KataM sa...

Märkligt! Annat var det förr. Det måste ha varit i början av 80-talet som det kom en ny sorts chips och mamma köpte en påse att ha som bilgodis på en längre resa. De var galet goda och vi åt upp dem på nolltid. Då skrev mamma ett "klagobrev", som så klart egentligen var ett beröm, om att de tog slut alldeles för fort och skickade med den tomma påsen. Några veckor senare kom det en låda med fyra, fem påsar med olika chipssmaker från företaget i fråga. Det är så man skapar goodwill.